was successfully added to your cart.

WORKOUT #25 Raining Blood

By 30 juni 2016 januari 13th, 2017 Bodyweight, Pull up stang, Workouts
Workout #25 raining blood
Lieve Love Fitfood lezers,
Inmiddels zijn we al bijna een half jaar verder sinds ik begonnen ben met gratis workouts te schrijven voor mijn twee awesome vriendinnen van Love Fitfood; Maaike en Sjanett. Leuk weetje: beide dames heb ik een lange tijd gecoacht.
De dames en ik zijn samen van mening, dat je altijd jezelf verder moet ontwikkelen. Je kan niet stil blijven staan. Daarom zullen de workouts hier en daar iets pittiger worden, dat is, omdat ik wil dat jullie vooruitgang blijven boeken. 
Mochten de workouts dus wellicht hier en daar te pittig zijn, pas het dan aan naar jouw niveau. Je kan altijd minder herhalingen, minder kilo’s of minder meters maken, dan ik aangeef. Ik kan helaas niet iedereen die dit leest, individueel begeleiden of coachen. Je kan ook altijd een andere workout kiezen uit het, inmiddels grote, bestand van thuis workouts.
Tevens ga ik voortaan de workouts zelf een naam geven. Voorheen werd die door de dames van LFF verzonnen. En voor de mensen die mij kennen, of bij een van mijn lessen of seminars zijn geweest, dat betekend dat er een flinke dosis zwarte humor, sarcasme en ongepaste opmerkingen zullen komen bij de benamingen van de workouts en de uitleg hiervan. Benamingen zijn (on)gerelateerd aan de workout. Soms vanwege de bewegingen… of de extra opdracht die erbij zit. It’s about to get weird.

Veel plezier, veel succes.
Noël.
PS Heb je vragen of wil je een keer mee komen trainen? Kijk op BredaSC.

#25 Raining Blood

Duur:

20 minuten (cut off)

Materiaal:

Pull up stang

pull-up
bear crawl
push up

Uitvoering:

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
Zet een timer voor 20 minuten.
Begin met 1 strict pull up, oftewel niet “kippen”.
Bear crawl hierna 5 meter.
Doe daar 10 gymnastic push ups, oftewel handen onder je schouders en je ellebogen zijn onderin de push up, recht naar achter en straks lang je lichaam. Onderin de push up raakt je borst de grond. Bear crawl daarna weer 5 meter terug naar de pull up stang en doe 2 strict pull ups. etc.

Extra credit:

Doe de workout terwijl je een cd op zet van Slayer. Komt het nummer “Raining Blood” langs terwijl je met de workout bezig bent, ben je verplicht mee te zingen.
Noël Brand

Author Noël Brand

Noël is T.O.P. Trainer C (The Overload Principe) en al meer dan tien jaar werkzaam bij het Korps Mariniers. Hij is het brein achter DefensieTrainingsSchema.nl en daarnaast ook eigenaar en head coach bij Breda Strength & Conditioning. Hij traint beginnende en gevorderde sporters, wedstrijd atleten en coacht leden van het arrestatieteam, Special Forces Operators van het Korps Mariniers en het Korps Commandotroepen.

More posts by Noël Brand

Leave a Reply