was successfully added to your cart.

WORKOUT #2 What goes up must come down

By 22 januari 2016 januari 13th, 2017 Bodyweight, Kettlebell, Pull up stang, Workouts

De workouts die ik schrijf voor LoveFitFood zijn minimalistisch en relatief makkelijk en bijna overal uit te voeren. Maar vergis je niet, de workouts zijn pittig. Daarnaast kan je ze altijd aanpassen aan je eigen niveau.

Heb je vragen of wil je een keer mee komen trainen? Kijk op BredaSC.

What goes up must come down

Duur:

15 minuten (cut off)

Materiaal:

Dames 12/16 kg kettlebell
Heren 20/24 kg kettlebell

Uitvoering:

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
Chin ups
______________

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Two Arm Kettlebell Swing

Je begint met 10 chin ups en één two-arm kettlebell swing.
Daarna doe je 9 chin ups en twee two-arm kettlebell swings.
Volgende ronde doe je 8 chin ups en drie two-arm kettbell swings, etc.

Deze workout heeft een cut off tijd van vijftien minuten. Dus klaar of niet klaar, na vijftien minuten zit de training er op.

Geen kettbell? Gebruik bv een volle waterfles.
Geen pull-up bar? Zoek een speeltuin op of be creative! Nog te zwaar? Begin met ring-rows.

Noël Brand

Author Noël Brand

Noël is T.O.P. Trainer C (The Overload Principe) en al meer dan tien jaar werkzaam bij het Korps Mariniers. Hij is het brein achter DefensieTrainingsSchema.nl en daarnaast ook eigenaar en head coach bij Breda Strength & Conditioning. Hij traint beginnende en gevorderde sporters, wedstrijd atleten en coacht leden van het arrestatieteam, Special Forces Operators van het Korps Mariniers en het Korps Commandotroepen.

More posts by Noël Brand

Leave a Reply