was successfully added to your cart.

WORKOUT #16 Keeping it even

By 28 april 2016 januari 13th, 2017 Bodyweight, Kettlebell, Pull up stang, Workouts

De workouts die ik schrijf voor LoveFitFood zijn minimalistisch en relatief makkelijk en bijna overal uit te voeren. Maar vergis je niet, de workouts zijn pittig. Daarnaast kan je ze altijd aanpassen aan je eigen niveau.

Heb je vragen of wil je een keer mee komen trainen? Kijk op BredaSC.

#16 Keeping it even

Duur:

10 minuten

Materiaal:

Pull up stang
Kettlebell

Dames 12/16 kg kettlebell
Heren 20/24 kg kettlebell

air squat

Uitvoering:

10 minuten EMOM:
2x Chin up
4x Two-arm kettlebell swing
6x Air squat

Zet een timer voor tien minuten. Wanneer de klok start, maak je op elke hele minuut twee chin ups, vier keer een kettlebell swing, zes air squats. Zo snel mogelijk.
Hoe eerder je klaar bent, hoe langer je rust hebt, tot er weer een nieuwe minuut start. Dan begin je weer aan alle herhalingen van iedere beweging.
Pas de hoeveelheid herhalingen aan, aan jouw niveau! Dus, wellicht moet je met een of twee herhalingen van ieder beginnen of misschien ben je wel erg fit en doe je er vijf van iedere beweging.

Geen kettbell? Gebruik bv een volle waterfles.

Noël Brand

Author Noël Brand

Noël is T.O.P. Trainer C (The Overload Principe) en al meer dan tien jaar werkzaam bij het Korps Mariniers. Hij is het brein achter DefensieTrainingsSchema.nl en daarnaast ook eigenaar en head coach bij Breda Strength & Conditioning. Hij traint beginnende en gevorderde sporters, wedstrijd atleten en coacht leden van het arrestatieteam, Special Forces Operators van het Korps Mariniers en het Korps Commandotroepen.

More posts by Noël Brand

Leave a Reply