was successfully added to your cart.

WORKOUT #11 KEEPING SCORE

By 25 maart 2016 januari 13th, 2017 Bodyweight, Kettlebell, Workouts

De workouts die ik schrijf voor LoveFitFood zijn minimalistisch en relatief makkelijk en bijna overal uit te voeren. Maar vergis je niet, de workouts zijn pittig. Daarnaast kan je ze altijd aanpassen aan je eigen niveau.

Heb je vragen of wil je een keer mee komen trainen? Kijk op BredaSC.

KEEPING SCORE

Duur:

20 minuten (cut off)

Materiaal:

Dames 12/16 kg kettlebell
Heren 20/24 kg kettlebell

kettlebell frontrack lunge
one arm kettlebell swing

Uitvoering:

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Kettlebell lunges L en R
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
One arm KB swings L en R

 

Een Kettlebell lunge (één links en één rechts), dan de one arm Kettlebell swings (tien swing links en tien swing rechts).
Dan twee kettlebell lunges (twee links en twee rechts), dan one arm Kettlebell swings (negen swing links en negen swing rechts).
Als we het over links/rechts hebben met de kettlebell, gaat het om in welke hand de kettlebell is, om-en-om met een been uitstappen of zwaaien.
Wel of niet klaar, na twintig minuten is de workout voorbij.
Geen kettlebell? Gebruik bv een waterfles of wasmiddelfles gevuld met water of zand 😉
Noël Brand

Author Noël Brand

Noël is T.O.P. Trainer C (The Overload Principe) en al meer dan tien jaar werkzaam bij het Korps Mariniers. Hij is het brein achter DefensieTrainingsSchema.nl en daarnaast ook eigenaar en head coach bij Breda Strength & Conditioning. Hij traint beginnende en gevorderde sporters, wedstrijd atleten en coacht leden van het arrestatieteam, Special Forces Operators van het Korps Mariniers en het Korps Commandotroepen.

More posts by Noël Brand

Leave a Reply