was successfully added to your cart.

Theo: “Betere prestaties in OCR en centimeters eraf”

By 28 juli 2017 juni 21st, 2018 Succesverhalen
FitFood succesverhaal Theo

Al zijn hele leven sport hij, hij nam meermaals deel aan het WK-obstacle course running en probeerde al het nodige op voedingsgebied. Toch zag deze fitte 53 jarige de kilo’s enkel oplopen in plaats van terug. “Op een gegeven moment was ik zo met mijn gewicht aan het sukkelen, het leek in combinatie met mijn sportactiviteiten gewoon niet te kloppen”.

Theo besloot het EK en WK in 2017 te skippen. In plaats daarvan nam hij de tijd om alles eens op een rijtje te zetten en zijn voeding onder de loep te nemen. We spraken hem na 14 weken. Hij voelt zich niet alleen fitter, maar verloor ruim 6 kg. Na 6 weken was er bovendien al 5 cm af en ook nu zet dit zich geleidelijk aan door. 

Wat waren je uitdagingen onderweg?

In het begin moest ik erg wennen aan het eten van 3 volwaardige maaltijden. Groente in de ochtend was ik bijvoorbeeld ook niet gewend. Maar na een paar dagen merkte ik dat ik het eigenlijk veel lekkerder vond.

Inmiddels is ook mijn partner meer gaan sporten en ze eet ook op deze manier mee. Net als haar zoon van 11, die ook fanatiek sport. Ook zij geven aan zich beter te voelen.

De laatste tijd begint het hen wel op te vallen dat ik meer in de keuken sta dan anderen. Dat is ook wel eens anders geweest haha. Het boodschappenkarretje ziet er nu ook heel anders uit. Veel meer groente en vlees bijvoorbeeld dan voorheen.

Wat vond je het meest verrassende uit de FitFood Fundamentals?

Bijna alles dat jullie aangaven heb ik geprobeerd en getest voor mezelf. En het zo echt persoonlijk kunnen maken.

Een echte eye-opener voor mij was mijn reactie op kwark. Sinds ik dit heb weggelaten en ook kies voor een plantaardige eiwitpoeder ben ik minder opgeblazen en voel ik me fitter. Hoewel ik al veel met voeding bezig was, heb ik me nooit gerealiseerd wat het effect hiervan op mij was.

Door jullie aanpak kom je weer dichter bij het aanvoelen van je eigen lijf en wat wel en niet werkt. Ook het toevoegen van BCAA na een zware training of wedstrijd werkt voor mij erg goed.

Welke tip wil je anderen nog meegeven?

Probeer niet constant met je gewicht bezig te zijn. Ga ermee aan de slag, ervaar waar voor jou de win-punten zitten en maak het persoonlijk.

Wil jij net als Theo óók beter presteren, strakker in je vel en jouw voeding optimaliseren ?

Er wacht een energieke en gezonde FitFood lifestyle op je en we helpen je stap voor stap tijdens onze FitFood30.

Maaike Rijk

Author Maaike Rijk

Maaike is niet alleen heavy metal addict en verslaafd aan jurkjes, als ontdekkingsreiziger en coach inspireert en coacht ze anderen letterlijk en figuurlijk om in beweging te komen en hun staat van awesomeness te vinden (en te behouden). Naast mede- oprichter van LoveFitFood is ze life- en lifestylecoach, (Personal) trainer bij Breda Strength & Conditioning en zangeres van Pandora's Key.

More posts by Maaike Rijk

Leave a Reply

Gratis FitFood weekmenu incl recepten en stappenplan ontvangen?

Of je nu (opnieuw) wilt starten, of alleen wat extra motivatie nodig hebt... onze FitFood starterskit inclusief weekmenu, keukengids en recepten helpt je op weg!

x x