was successfully added to your cart.

Quinoa omelet met boerenkool en spek

By 8 december 2015 september 13th, 2017 Ei, Ontbijt
quinoa omelet met boerenkool en spek

Een omelet met boerenkool en spek als ontbijt? Als je deze omelet eenmaal geproefd hebt,weet je dat dit helemaal niet zo raar is als dat het misschien klinkt! Maaike houdt eigenlijk niet van quinoa en Sjanett niet van boerenkool, maar toch keurden we beiden dit gerechtje goed.

Quinoa omelet met boerenkool en spek

We hebben echt een tijdje zitten dubben… we hadden dit recept namelijk het liefste ontbijt-pizza of iets dergelijks willen noemen. Maar dat klinkt eigenlijk veel te ongezond voor deze omelet! Vaak vinden onze fitfoodies het lastig om bij elke maaltijd groenten te eten zoals we adviseren, maar door ze slim in dit soort gerechten te verwerken gaat het prima!

Je las het al in de inleding: Maaike houdt eigenlijk niet van quinoa. En ik (Sjanett) om eerlijk te zijn niet van boerenkool. Toch hebben we beiden lekker zitten smullen van dit ontbijtje. De quinoa zorgt voor een prettige, stevige bodem en de boerenkool wordt een beetje krokant. Een echte aanrader dus (zelfs voor kieskeurige eters)!

Deze quinoa omelet met boerenkool en spekjes is genoeg voor 4 porties en is ook prima als (opgewarmde, of koude) lunch. Uitstekend mealprep recept dus 🙂

quinoa omelet met boerenkool en spek

Prep Time 5 minutes
Cook Time 15 minutes
Total Time 20 minutes
Servings 4
Author Sjanett de Geus

Ingredients

  • 4 eieren
  • 100 ml plantaardige melk
  • Zeezout en versgemalen peper , naar smaak
  • 200 gr quinoa (gekookt)
  • 200 gr boerenkool
  • 75 gr spekreepjes

Instructions

  1. Klop de eieren samen met de melk los in een kom.
  2. Roer hier de gekookte quinoa en boerenkool doorheen en breng op smaak met peper en zout
  3. Verhit een koekenpan met anti-aanbaklaag en bak hierin de spekreepjes.
  4. Haal de spekjes uit de pan en roer ze door het ei-boerenkool mengsel.
  5. Giet alles in de koekenpan en laat op een laag pitje gaar worden (je hoeft geen extra vet toe te voegen omdat je in het overgebleven braadvet bakt).
  6. Snij in de pan in vier stukken en serveer.

Sjanett de Geus

Author Sjanett de Geus

Sjanett is een getatoeëerde foodie met een voorliefde voor zware kettlebells. Naast Eating Psychology Coach en host van de Transformatie Academie Podcast is ze ook een digitale nomade die lekker haar eigen plan trekt en anderen coacht bij wat ze LifeCrafting noemt (je droomleven ontwerpen en realiseren).

More posts by Sjanett de Geus

Leave a Reply