was successfully added to your cart.

OCR-style workout: suck it up buttercup

By 30 maart 2017 OCR style, Workouts
Suck it up buttercup

In deze training draait het maar om één ding: Just – do – the – work. Wil je beter worden in een obstacle run? Prikkel dan ook je mentale mens. Dat kan perfect met deze workout.

#38 Suck it up buttercup

Duur:

20’ cut off

Materiaal:

1 Kettlebell (16/24)

Uitvoering OCR-style workout;

100 push-ups
100 Kb lunges L + R
100 Kb swings
Cut off 20′
 –

Zet een timer aan op 20 minuten. Je mag de bewegingen naar eigen inzicht indelen. Het streven is om alle bewegingen binnen de 20 minuten te volbrengen. Of dat leuk is? Niet bepaald ;-). Daag je innerlijke aap maar eens lekker uit. In je run ga je er de vruchten van plukken. Het betekent overigens niet dat je alles maar moet afraffelen. Techniek gaat vóór tempo.

Houd bij de push-ups de ellebogen tegen je zij. Gaat dit (nog) niet, gebruik dan een verhoging om je handen op te plaatsen. Houd je lijf op spanning, billen en buik en ga niet doorhangen. Probeer zo diep mogelijk te zakken tot je borst bijna de grond (of het oppervlakte waar je handen op staan) raakt.

Let bij de lunges erop dat je knie de grond aantikt (zachtjes). Lukt dat nog niet, ga dan zover als dat kan. Probeer goed je buik aan te blijven spannen tijdens de beweging.

 

kettlebell farmers walk
push up
Maaike Rijk

Author Maaike Rijk

Maaike is niet alleen heavy metal addict en verslaafd aan jurkjes, als ontdekkingsreiziger en coach inspireert en coacht ze anderen letterlijk en figuurlijk om in beweging te komen en hun staat van awesomeness te vinden (en te behouden). Naast mede- oprichter van LoveFitFood is ze life- en lifestylecoach, (Personal) trainer bij Breda Strength & Conditioning en zangeres van Pandora's Key.

More posts by Maaike Rijk

Leave a Reply