was successfully added to your cart.

OCR-style workout: Care to take a walk

By 15 februari 2017 OCR style, Workouts
OCR workout

Een perfecte training om je thuis voor te bereiden op een obstacle run. Burpees, goblet squats en chin-ups met ‘lekker relaxed’ wandelen als afsluiter ;).

#35 Care to take a walk

Duur:

40’ cut off

Materiaal:

Pull up stang

Kettlebell
Dames: 12- 16 kg
Heren: 20-24 kg

Uitvoering OCR-style workout;

1000 mtr run


5-10-15-20

Chin-ups
Burpees
Kettlebell goblet squats
Finisher
200 mtr kettlebell farmers walk (1 KB)

Zet een timer aan op 40 minuten. Start met 1000 mtr hardlopen. Vervolgens begin je aan 5 herhalingen chin-ups, gevolgd door 5 burpees en 5 kb goblet squats. Chin-ups strek je onderin volledig uit en bovenin komt je kin tot over de stang. Kun je nog geen chin-ups? Kies dan voor ring rows. Zorg ervoor dat je bij de burpee met je borst de grond aantikt en houd je ellebogen dicht bij je lijf en je schouders naar beneden.

Let op: Ongeacht waar je bent, na 40 minuten is je tijd om en stop je de workout.
Burpee
Chin up
Kettlebell goblet squat
Noël Brand

Author Noël Brand

Noël is T.O.P. Trainer C (The Overload Principe) en al meer dan tien jaar werkzaam bij het Korps Mariniers. Hij is het brein achter DefensieTrainingsSchema.nl en daarnaast ook eigenaar en head coach bij Breda Strength & Conditioning. Hij traint beginnende en gevorderde sporters, wedstrijd atleten en coacht leden van het arrestatieteam, Special Forces Operators van het Korps Mariniers en het Korps Commandotroepen.

More posts by Noël Brand

Leave a Reply