was successfully added to your cart.

Garnalen met Oosterse wokgroenten

By 1 november 2017 Vis
garnalen met oosterse groenten

Deze stir-fry van garnalen met Oosterse wokgroenten is ideaal voor na werkdagen waarop je liever NIET zou koken. Maak het jezelf gemakkelijk met een zak voorgesneden wokgroenten, bak er garnalen bij en een portie quinoa of rijst en voilá. Hiermee maak je in een handomdraai een lekker FitFood maaltje!

Garnalen met Oosterse wokgroenten

Dit recept is, net als de Woeste Indiase kipburgers, een kleine sneak peak uit ons nieuwste kookboek: FitFood at Work. Wederom een boek met ruim 100 snelle recepten, praktische tips voor drukke dagen, ‘lastige’ collega’s en naast volwaardige maaltijden nu ook snacks! En, zoals je inmiddels van ons gewend bent, makkelijk te maken (zoals deze garnalen met Oosterse roerboekgroenten) en zonder toegevoegde suikers of andere bullshit.

Supersnel recept

Zoals we al schreven is deze garnalen stir-fry een supersnel recept met minimale ingrediënten: 5 wel te verstaan. In FitFood at Work namen we een speciaal icoontje op boven de recepten voor gerechten met 6 of minder ingrediënten. Handig voor als je, net als ons, op de vrijdag een wat legere koelkast hebt 😉 Of wanneer je geen zin hebt in nadenken, maar gewoon lekker, gezond en simpel wil eten.

Deze garnalen met Oosterse wokgroenten extra lekker maken?

Heb je iets meer tijd en wil je dit gerecht meer oppimpen? Voeg dan wat verse stukjes gember toe en marineer de garnalen kort in 1 tl gemalen komijn. Wat extra gezonde vetten voeg je toe met een klein scheutje pure kokosmelk

Enjoy en laat ons weten hoe het smaakte :-D!

 

Liefs,

Maaike

Garnalen met Oosterse wokgroenten

Cook Time 15 minutes
Total Time 15 minutes
Servings 2 -3
Author Maaike Rijk

Ingredients

  • 150 gr quinoa
  • Zeezout en peper
  • 300 gr grote garnalen , gepeld
  • 400 gr Thaise roerbakgroenten
  • 2 el sojasaus (of coconut aminos)

Instructions

  1. Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking en giet af.
  2. Smelt kokosolie in een hapjespan of wok en bak hierin de garnalen.
  3. Voeg de roerbakgroenten toe en wok nog een paar minuten mee tot de groenten gaar zijn.
  4. Breng op smaak met peper, zout en sojasaus.
  5. Serveer de wokschotel met quinoa.

Garnalen met Oosterse wokgroenten en rijst

Maaike Rijk

Author Maaike Rijk

Maaike is niet alleen heavy metal addict en verslaafd aan jurkjes, als ontdekkingsreiziger en coach inspireert en coacht ze anderen letterlijk en figuurlijk om in beweging te komen en hun staat van awesomeness te vinden (en te behouden). Naast mede- oprichter van LoveFitFood is ze life- en lifestylecoach, (Personal) trainer bij Breda Strength & Conditioning en zangeres van Pandora's Key.

More posts by Maaike Rijk

Leave a Reply