was successfully added to your cart.

Boekweit-havermout wraps (incl filmpje)

By 23 mei 2016 januari 5th, 2019 15 minuten, Lunch
boekweit-havermout wrap met tex-mex pulled chicken

In het tijdperk ná brood word je vanzelf creatief 😉 Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik héél soms nog wel eens een broodje eet als ik ergens zit te lunchen. Maar als ik zelf mijn lunch maak vind ik, deze wraps toch wel echt heel erg fijn. Ze zijn lekker stevig en smaken niet naar ei. Perfect om als een soort van sandwich in te zetten. En dan natuurlijk flink te beleggen, want van alleen een plakje kipfilet kan ik niet leven haha.

Wraps van boekweitmeel en havermout

Deze boekweit-havermout wraps zijn lekker stevig, maar toch ook te rollen als je ze wat groter en dunner zou maken. Ideaal dus. In dit geval eindigde ik met zo veel ‘beleg’ erop dat rollen helaas geen optie meer was haha. Want ja, ook de lunch moet genoeg eiwit bevatten, dus er gingen lekker wat lepels van de left-over Tex-Mex Pulled Chicken op, samen met nog wat sla, wortel, komkommer en avocado. Een waar feestje dus.

Je ziet in het filmpje dat ik de havermout eerst wat vermaal met de blender. Als alternatief kan je natuurlijk ook gewoon beginnen met havermeel. Persoonlijk heb ik dat nooit in huis, maar havermout wel, vandaar 😉

Tot slot, heb je eventjes wat tijd? Verdubbel of verdrievoudig de hoeveelheden en maak meteen een hele stapel voor in de vriezer!

Enjoy!

PS Vond je dit een lekker recept? Laat het ons weten in de comments hieronder en laat een 5-sterren rating achter als je toch bezig bent.

Boekweit-havermout wraps

Prep Time 1 minute
Cook Time 10 minutes
Total Time 11 minutes
Servings 3
Author Sjanett de Geus

Ingredients

  • 100 gr havermout*
  • 50 gr boekweitmeel
  • 240 ml plantaardige melk (bv amandelmelk)
  • 1 ei
  • Snufje zout
  • 1/2 tl bakpoeder
  • Beetje kokosolie (om in te bakken)

Instructions

  1. Doe de havermout en boekweitmeel in een blender en maal fijn.
  2. Voeg de overige ingrediënten (behalve de kokosolie) toe en blend tot een egale massa.
  3. Verhit de kokosolie op middelhoog vuur in een kleine koekenpan en giet hierin 1/3 van het beslag.
  4. Bak aan beide kanten goudbruin.
  5. Herhaal voor de rest van het beslag.

Recipe Notes

* Eventueel de glutenvrije variant.

boekweit havermout wraps

Sjanett de Geus

Author Sjanett de Geus

Sjanett is een getatoeëerde foodie met een voorliefde voor zware kettlebells. Naast Eating Psychology Coach en host van de Transformatie Academie Podcast is ze ook een digitale nomade die lekker haar eigen plan trekt en anderen coacht bij wat ze LifeCrafting noemt (je droomleven ontwerpen en realiseren).

More posts by Sjanett de Geus

Join the discussion 6 Comments

  • Viola schreef:

    Beste Sjannet,
    de voedingswaarde staat per serving, is dat dan per 3 wraps?

    • Sjanett de Geus schreef:

      Hoi Viola, dat is per wrap. Dus het recept is voor drie porties en de macro’s die je zet per 1 wrap.

      • Viola schreef:

        wow 235 calorieën per wrap is nogal wat zeg!!

        dit is dus een recept wat goed binnen je macro’s valt als je al op gewicht ben en spieren wil opbouwen
        In mijn geval gaat het om gewicht afname, dan is dit receptje denk ik niet zo ” Goed”

        • Sjanett de Geus schreef:

          Hoi Viola,

          Dat ligt er natuurlijk nogal aan wat je de rest van de dag eet 😉 Ook als je af wilt vallen adviseren we je drie volwaardige maaltijden waarin genoeg eiwitten, koolhydraten, vetten en groenten aanwezig zijn. Hiermee val je ook zeker af! Dat bewijzen onze fitfoodies in de challenge wel.
          Overigens vult deze wrap heel goed, dus ik vind het een lekker alternatief om af en toe te eten. Je zou ook het beslag iets dunner kunnen maken met een beetje water en er meerdere uit het beslag halen.
          Voel je vrij om ons een mailtje te sturen als je verder nog vragen hebt! Succes, Sjanett en Maaike

  • Viola schreef:

    Hoi Maaike,

    Het is in ieder geval wel een top receptje hoor, heb hem net gemaakt, puur om uit te proberen en inderdaad 1 wrap vult zeker, had ik eigenlijk niet gedacht!
    lekker ook

  • WOD 4 juli 2016 schreef:

    […] Zo maak je het: 1. Doe de havermout en boekweitmeel in een blender en maal fijn. 2. Voeg de overige ingrediënten (behalve de kokosolie) toe en blend tot een egale massa. 3. Verhit de kokosolie op middelhoog vuur in een kleine koekenpan en giet hierin ? van het beslag. 4. Bak aan beide kanten goudbruin. 5. Herhaal voor de rest van het beslag. 6. Beleg de wraps met waar je zin in hebt! Bijvoorbeeld avocado, ei, notenpasta of kipfilet. Bron: LoveFitFood.nl […]

Leave a Reply