was successfully added to your cart.

Banaan-ei-havermout pannenkoekjes (met filmpje)

By 13 april 2016 oktober 27th, 2017 Ei, Ontbijt
Banaan-ei-havermout pannenkoekjes

De gezonde bananenpannenkoekjes van banaan en ei zijn een soort van wereldberoemd en er zijn vele varianten op. Zo voegen wij zelf graag wat havermout toe voor meer structuur en vezels. Gooi je er ook nog een schep eiwitpoeder bij, dan heb je bijna een volwaardige maaltijd of een lekkere post-workout snack.

Het grote voordeel van de pannenkoekjes is dat je zo weinig ingrediënten nodig hebt, terwijl ze echt lekker voedzaam en vullend zijn. Een heerlijk ontbijtje waar je nog lang op door kan. Wij zijn fan!

Het probleem van banaan-ei pannenkoekjes

De grootste uitdaging blijkt echter niet het recept, want dat is doodeenvoudig. Het probleem zit ‘m in de bereiding. We krijgen vaak foto’s van onze fitfoodies doorgestuurd met pannenkoekjes die aangebrand zijn of die uit elkaar vallen in de pan… Dat is natuurlijk ontzettend zonde!

Check dus zeker onderstaande video om te zien hoe wij de banaan-ei-havermout pannenkoekjes maken én wat onze fool-proof tips zijn om ervoor te zorgen dat ze nooit meer mislukken.

[spoiler alert: zet het vuur niet te hoog, gebruik een pan met een klein oppervlak en heb geduld met bakken!]

Eventueel kan je nog wat fruit, kwark of honing als topping toevoegen. Het is ook heel lekker om een theelepel kaneel door het beslag te doen, zoals Maaike in de video laat zien.

Veel meer lekkere ontbijtrecepten vind je hier!

Banaan-ei-havermout pannenkoekjes

Cook Time 20 minutes
Total Time 20 minutes
Servings 4
Author Sjanett de Geus

Ingredients

Voor de pannenkoekjes

  • 4 eieren
  • 2 rijpe bananen
  • 50 gr havermout
  • 1 schepje eiwitpoeder (vanille)
  • 1 tl kokosolie

Instructions

  1. Doe de eieren, bananen, havermout en proteïnepoeder in een blender en blend tot je een klontvrij beslag hebt.
  2. Verhit een beetje kokosolie in een koekenpan op middelhoog vuur.
  3. Giet ongeveer ¼ van het beslag in de pan en bak aan beide kanten 2-4 minuutjes (keer om als de bovenkant ‘droog’ is).
  4. Herhaal voor de rest van het beslag.

Nutrition_havermout-banaan pannenkoekjes

Sjanett de Geus

Author Sjanett de Geus

Sjanett is een getatoeëerde foodie met een voorliefde voor zware kettlebells. Naast Eating Psychology Coach en host van de Transformatie Academie Podcast is ze ook een digitale nomade die lekker haar eigen plan trekt en anderen coacht bij wat ze LifeCrafting noemt (je droomleven ontwerpen en realiseren).

More posts by Sjanett de Geus

Join the discussion 3 Comments

Leave a Reply