was successfully added to your cart.

8 superhandige mealprep tips

By 21 november 2016 juli 21st, 2017 Energie
mealprep tips

Na het lezen van de blog ‘Wat is mealpreppen en hoe doe je dat?‘ ben je inmiddels natuurlijk Master of mealpreppen ;-). Om het jou nog makkelijker te maken, geven we je in dit artikel onze 8 super handige mealprep tips die je direct kunt toepassen.

1. Koop je boodschappen groot in

Dit is niet alleen een goede voorbereidingstip, maar scheelt ook nog eens in je portemonnee. Plus heel wat half uurtjes struinen door de supermarkt, terwijl je had kunnen trainen, shoppen, je familie aandacht geven, gamen of wat dan ook. Just saying…

2. Werk met een boodschappenlijst

Misschien was die moeder van je toch zo gek nog niet met haar boodschappenlijst voor de hele week. Een goede mealprep begint namelijk bij boodschappen doen. Schrijf op wat je lekker lijkt om die week te eten en dat past binnen de FitFood-principes: dit wordt je boodschappenlijstje.

3. Vul je standaard-recepten-repertoire

In het geval van een nieuw eetpatroon is het met name zaak om goede recepten te vinden en die toe te voegen aan je standaardrepertoire. Lang leve het internet! Kijk bijvoorbeeld eens op Pinterest, of op gezonde blogs (zoals bijvoorbeeld Mijn Paleo Keuken of EetPaleo). Op onze blog en in ons boek FitFood Made Easy vind je bovendien volop inspiratie

4. Investeer in goede bakjes voor je mealprep

Nummer 4 in de lijst van onze mealprep tips: investeer in goede bakjes. Om al je mealprep en lunches mee te nemen, is het verstandig om te investeren in goede lekdichte tupperware, een bento-box is ook handig. Hierin kun je maaltijden stapelen en opdelen in compartimenten. We zijn groot fan van het sistema assortiment met klikdekseltjes.

5. Handige mealprep hulpjes

Waarom moeilijk doen als het makkelijk, of tegelijkertijd kan! Meet your next best buddy’s (zo ervaarden wij ze tenminste), de slowcooker en de stomer. Deze handige mealprep-hulpjes zorgen dat je met minimale bereidingstijd, heerlijke maaltijden voorbereidt. Het mooie is, je kan ze gewoon aanzetten terwijl je iets anders kookt. Extra lekker is dat de slowcooker, door het op lage temperatuur sudderen, de smaak van je eten maximaliseert.

6.Een extra portie is zo gemaakt

Vind je het met name lastig om gezonde lunchkeuzes te maken? En heb je niet zo’n zin om een paar uur achter elkaar in de keuken te staan? Maak in de avond gewoon een extra portie voor je lunch! Wil je niet precies hetzelfde eten, wacht dan met het kruiden van bijvoorbeeld je eenpansmaaltijd. Haal er één portie uit en kruid deze op een andere manier dan je avondmaaltijd. Geen extra moeite voor jou, maar een totaal nieuw maaltje voor je smaakpapillen.

7. Hou het simpel

Lekker eten hoeft niet ingewikkeld te zijn. Laten we eerlijk zijn, je gaat immers niet mealpreppen om auditie te doen voor Masterchef of jouw plaatselijke sushiroller te verslaan. Zorg dat je de belangrijkste basis in huis hebt en je kan aan de slag. Hoe makkelijker je het jezelf maakt, hoe sneller je goede voornemens gewoontes worden.

8. Vullen die diepvries

Geloof het of niet, maar ergens tussen jouw goede mealprep door kan het gewoon gebeuren: leven. Door drukte of onverwachte omstandigheden heb je misschien niks meer in de koelkast. Of je hebt simpelweg echt even geen zin om te koken. Onze laatste van de 8 mealprep tips: Vries bij je volgende mealprep een paar porties in. Hiermee verleng je de houdbaarheid én je hebt altijd iets achter de hand. Kies voor bakjes die in de vriezer kunnen of doe kleinere porties in een diepvrieszakje. Voorzie ze met een markeerstift van de bereidingsdatum.

Wat is jouw favoriet van deze mealprep tips?

Waar mealpreppen in het begin tijdrovend kan lijken, levert het je op langere termijn meer rust op. Waar je eerst nog onze strategieën en mealprep tips stap voor stap volgt, zal je op termijn merken dat je haast onbewust slimme, gezonde en snelle keuzes kan maken.

In dit artikel gaven we onze 8 favoriete mealprep tips. Welke pas jij al toe of spreekt je het meeste aan? Of heb je een goede tip om te delen met anderen? Laat het weten in de comments hieronder!

Sjanett de Geus

Author Sjanett de Geus

Sjanett is een getatoeëerde foodie met een voorliefde voor zware kettlebells. Naast Eating Psychology Coach en host van de Transformatie Academie Podcast is ze ook een digitale nomade die lekker haar eigen plan trekt en anderen coacht bij wat ze LifeCrafting noemt (je droomleven ontwerpen en realiseren).

More posts by Sjanett de Geus

Leave a Reply